keskiviikko 14. lokakuuta 2009

Taitosysteemi selitetty

Tuossa kuvassa pari päivää sitten paljastinkin jo mitä taitoja tähän peliin tulee. Nyt sitten kerron vähän niistä.
Kaikkiin taitoihin saa vähän expaa joka kerta kun tappaa jonkun vihulaisen. Kun on tarpeeksi expaa saanut saa seuraavan levelin ja tykki taikka panokset paranevat vähän sen mukaan. Maksimileveli on 5, mutta vain yhdellä taidolla sen voi saavuttaa, sillä joka pääsee sinne ensimmäisenä. Muilla taidoilla maksimi on 3. Tämä sen takia, että tykki olisi aivan liian tehokas, jos kaikki taidot olisivat täysillä, koska viimeisellä taidolla tykki paranee paljon enemmän kuin muilla. Se myös lisää jonkinlaista taktisuutta peliin, kun voi vähän valita minkä taidon haluaa parhaaksi.
Sitten eri systeemeistä:

Vahinkosysteemi:
Vahinkoexpaa saa joka taposta 50. Levelit parantavat panosten tehoa.

Tarkkuussysteemi:
Tämä on pelin monimutkaisin systeemi. Tarkkuus on vähän saman tapainen kuin joissakin FPS-peleissä. Hiirtä heiluttamalla ja ampumalla tarkkuus huononee, mutta paikallaan odottelemalla se paranee. Kun odottaa jonkin aikaa, tykki muuttuu täysin tarkaksi ja hiiren heiluttaminen ei enää epätarkenna tähtäintä. Tällöin ammuttu panos on myös kriittinen, jolloin se tekee tuplavahingon ja menee vihollisten läpi, jos ne kuolevat heti.
Tarkkuusexpaa saa joka taposta sen hetkisen tarkkuusprosentin verran (0-100) eli sen mukaan kuinka monella panoksella on osunut. Jos siis haluaa tarkkuuslevuja, ei pidä ampua hutiin. Viimeinen tarkkuuslevu on siitä erikoinen, että jokainen panos on täysin tarkka ja kriittinen.

Nopeussysteemi:
Nopeusexpaa saa tappamalla vihollisia tiuhempaan, 0-100. Nopeuslevelit nopeuttavat tykin ampumista.

Hakeutuvuussysteemi:
Hakeutuvuusexpaa saa tappamalla vihollisia, jotka ovat kauempana tykistä, 0-100. Hakeutuvuuslevelit parantavat ammusten hakeutuvuutta. Viimeisellä hakeutuvuuslevulla joka ikinen panos osuu varmasti johonkin vihuun, jos niitä ruudulla on. Panosten ampumistiheys ja vahinko on tällöin kuitenkin pienempi, joten tämä on ikään kuin "nobotaito". Panokset pyrkivät aina hakeutumaan sellaiseen viholliseen, joka on mahdollisimman suoraan sen edessä.

Tavalliset levelit:
Aina, kun saa tällaisen, tulee "kauppa", jossa voi ostaa vähän expaa johonkin taitoon. Näin ainakin tässä vaiheessa suunnitelmia.

Sitten loppuun vielä kerron, missä vaiheessa peli on. Kaikki nuo listatut systeemit, paitsi tavalliset levut, on saatu valmiiksi. Expaa ja leveleitä ei kuitenkaan vielä automaattisesti tule, mutta levelit toimivat jo periaatteessa.
Eilen tuon hakeutuvuussysteemin koodaaminen oli kyllä aika tuskaista, kun ei millään meinannut saada sitä toimimaan, mutta nyt se sitten viimein toimii.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti