perjantai 30. huhtikuuta 2010

Pelin kehitys on hidasta

Pelin kehitys on jälleen kerran erittäin hidasta. Tällä kertaa syynä on se, että pääasiassa minun pitäisi nyt vain vääntää iso kasa karttoja, ja koska se ei ole sitä kivinta puuhaa, ei sitä todellakaan koko aikaa jaksa tehdä. Lähes kaikki koodailu onkin siis jo seuraavaa versiota varten tehty.

Tämä karttojen teko on tämän pelin kohdalla erityisen vaikeaa ja aikaa vievää. Tähän peliin ei voi tehdä karttoja niin kuin moniin muihin peleihin, että rakentaa vain radan ja asettelee sinne muutaman vihun sinne tänne, vaan tämän pelin kohdalla pitää asettaa spawnereita, jotka käynnistyvät tietyllä hetkellä ja spawnaavat tietynlaisia vihollisia. Mitään maailmaa ei olla rakentamassa. Pelin monipuolisuus ja monimutkaisuus vaikeuttavat tätä entisestään. Vielä, kun kaiken lisäksi kartan pelaaminen pitää aloittaa joka kerta alusta, kun haluaa testata jotakin uutta juttua, jonka on lisännyt sinne kymmenennen minuutin kohdalle, niin aikaa kuluu testailuihin varmasti todella kauan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti