Kun kerran pelissä on hakeutuvuudella oma taito, se tarkoittaa, että panokset voivat hakeutua viholliseen, ja nyt kerron kuinka panokset valitsevat kohteensa. Yksinkertaisesti sanottuna, päätin tehdä tähän sellaisen systeemin, että panokset valitsevat aina sellaisen kohteen, joka on mahdollisimman suoraan sen edessä. Muitakin mahdollisuusksia olisi ollut, kuten panokset voisivat hakeutua siihen vihuun, joka on kaikista lähimpänä alareunaa tai panosta itseään.
Ihan aluksi sain aikaan sellaisen systeemin, että panokset hakeutuivat siihen vihuun, joka oli kaikista lähinnä sitä itseään. Kuintenkin kun viimeisellä tasolla panosten hakeutuvuus oli 100%, tuli joitakin ongelmia. Jos aivan ruudun reunassa oli vihu pääsemmässä ruudun alareunaan ja tykin läheisyydessä oli muita vihuja, sitä vihua siellä reunassa ei voinut ampua, koska ne tykin lähellä olevat vihut olivat lähempänä sitä panosta itseään. Samalla tämä systeemi oli siitä tylsä, että panokset valitsivat aina kohteet ihan itse, eikä pelaaja pystynyt vaikuttamaan siihen mitenkään. Periaattessa myös, kun olisi saavuttanut viimeisen hakeutuvuuslevelin, tähtäämisellä ei olisi enää ollut mitään merkitystä ja olisi voinut antaa vaikka tietokoneen vain pelata peli loppuun.
Nyt tässä paremmassa systeemissä, kun pelaaja ampuu johonkin suuntaan, panos yrittää valita vihollisen juuri siitä suunnasta. Näin ollen pelaaja voi paremmin vaikuttaa panosten käyttäytymiseen myös viimeisellä tasolla, jossa hakeutuvuus on 100%. Nyt siis tarvitsee edelleen edes jonkin verran taitoa myös viimeisellä hakeutuvuuslevelillä.
keskiviikko 2. joulukuuta 2009
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti