lauantai 7. marraskuuta 2009

Vihollis- ja karttasysteemi valmis

Nyt on siis vihollissysteemi valmis, eli mukana on nyt kolme erilaista vihollista, joiden ominaisuuksia voi muokata. Tällä hetkellä ainakin, vihollisina toimivat vielä kolme eri väristä palloa, sininen, vihreä ja punainen. Vihreä vihulainen on nopeampi ja punainen on kestävämpi. Sininen on siitä välistä. Saatan kuitenkin vielä tehdä myös joitakin muita vihollisia ensimmäiseen versioon.
Tämän lisäksi on myös karttasysteemi saatu valmiiksi eli kartat tehdään kirjoittamalla tekstitiedostoon juttuja ja sieltä peli sitten lataa pelattavan kartan. Ekaan versioon ei kuitenkaan tule kuin se yksi survival-kartta, mutta ainakin omien karttojen tekeminen on alusta asti mahdollista, jos sellainen kiinnostaa. Tämä systeemi tulee olemaan käytössä myös tulevaisuuden "uramoodissa".

Sitten vielä kerron millainen se kartta-tiedosto tulee olemaan. Jokaisella erilaisella vihollisella on oma spawneri, ja nämä spawnerit ovat kartta-tiedostossa peräkkäin. Yksi tällainen spawneri voisi näyttää esimerkiksi tältä:
spawner:
start           5
end             -1
rate            5
raterandom      50
minrate         1
progress        0.01
enemy:
type            -1
value           1
speed           0.4
speedrandom     75
size            2
health          1
Mutta eipä tuosta nyt vielä enempää. Kohta puoliin ajattelin taas näyttää yhden kuvat, jossa näkyy nyt hieman päivitetyt grafiikat ja niitä uusia vihollisia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti