Nyt, kun on ensimmäisen version vähän aikaa sitten saatu julkaistua, niin voin kertoa eri tyyppisistä vihollisista, kun ei ole enää mitään spoilattavaa.
Itse asiassa pelin jokainen vihollinen, paitsi keltainen, on pohjimmiltaan samanlainen. Sininen, vihreä, punainen, musta, ja vaaleansininen liikkuvat niille asetettua nopeutta ja niillä on jokin määrä energiaa. Periaatteessa siis kestävästä mustasta voi tehdä sellaisen, että se kuolee yhdestä ammuksesta ja nopeasta vaaleansinisestä voi tehdä erittäin hitaan, jos niin haluaa, mutta en tietenkään aio tehdä näin näissä virallisissa kartoissa. On kuitenkin kyllä yksi asia, missä nämäkin viholliset eroavat toisistaan, nimittäin niiden taaksepäin lentäminen niitä ammuttaessa. Musta ei liiku yhtään, mutta mitä "kevyempi" vihollinen on, sitä enemmän se liikkuu vaaleansinisen liikkuessa eniten.
Näiden vihollisten lisäksi on myös keltainen, joka on tällä hetkellä ainoa vihollinen, joka oikeasti eroaa noista muista. Keltainen siis jakautuu, ja jotta se olisi vähän mielenkiintoisempi, se jakautuu aina vähän eri tavalla.
Joka kerta, kun keltainen kuolee, se tekee ainakin yhden uuden keltaisen, jonka koko on yksi pienempi kuin alkuperäisen. Tämän lisäksi se tekee vielä yhden tai kaksi lisää keltaista, joiden koot voivat olla yksi tai kaksi pienempiä. Uusilla pienemmillä keltaisilla on luonnillisesti vähemmän energiaa, ja ne eivät tietenkään synny, jos niiden koko tai energia menee negatiiviseksi.
Tuossa oli siis nuo tämän hetkiset viholliset ja tulevaisuudessa tulee luultavasti vielä lisää, luultavasti ei kuitenkaan vielä seuraavaan versioon. Viime aikoina olen nyt lähinnä vasta parannellut ja selkeyttänyt koodia, mutta mukavana sivuvaikutuksena peli nyt kääntyy ja latautuu nopeammin.
sunnuntai 24. tammikuuta 2010
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti